runaway train

Runaway train med Soul Asylum är en fin låt men också känslosam för mig. För snart 4 år sedan så tog ju Bea livet av sig. Då hade jag aldrig hört den låten. Nån vecka efter detta hänt, då det fortfarande var färskt och sjukt jobbigt så spelade min lärare upp denna låt på svenskan och berättade att den hjälpt många och gjort de starkare när de velat tagit självmord. Jag sprang direkt på toan, klarade inte av att vara där. Då tyckte jag min lärare var en idiot som slog på den låten vid just detta tillfälle. Men när jag kom tillbaka till klassrummet kom hon och bad så mycket om ursäkt och sa att det var respektlöst av henne och att hon inte tänkte på det. Efter det så är den låten lite speciell, som många andra låtar. Men det är en väldigt bra och fin låt.

Andra låtar är
Heaven - minnesstunden på bergsåkers skola
My heart will go on - begravningen
But I do love you - en låt hon älskade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0