167

Hejsan hoppsan!

Imorse kom pappa och väckte mig vid halv 12, sa att klockan halv 2 skulle jag och Maria infinna oss på vårdcentralen för att ta vaccination. Mamma har köpt sån där Gardasil, vaccination mot livmoderhalscancer. Så det var bara att kliva upp och göra sig klar. Ringde och bokade tid med farmor oså. Väl på vårdcentralen börja mina nerver skaka. Jag gillar inte sprutor!! Killen som skulle ge oss sprutan sa att det kunde spänna lite i armen så att vi visste om det, dumt sagt av han! Men det verkade inte synas nåt på Maria att det gjorde ont, det lugnade mig lite. Inge blod rann det heller från hennes stick. Då var det min tur och självklart tittade jag bort och duktigt nog slappnade jag av. Det stack till och sved och usch, jag tyckte inte det var nå kul. Så när han drar ur nålen så typ forsar det ur blod! Så vi fick skynda att lägga på papper och sen plåster. Det hela gjorde så att jag höll på att svimma.... Blev alldeles yr och blicken flackade och det tjöt i öronen så vi sa till så jag kunde lägga mig ner. Och när jag skulle kliva upp och gå till det andra rummet så höll jag på att ramla två gånger så killen blev rädd, haha. Efter en liten stunds vila så blev det bättre och vi kunde gå därifrån. Haha vilken drama jag för med mig ;) Och tro på fan att jag måste ta 2 sprutor till!!! Bläää.

Runt halv 4 åkte jag och Mia till farmor, gick nästan direkt ner på Bommen grillen och beställde mat. För mig blev det thaimat och för de andra tre blev det hamburgare. Mummmms!! Sen spelade vi kort, och som alltid vann jag och Mia =D Vi är så jävla grym, haha. Gick ner på Ica vid halv 6 sen skjutsade farfar hem oss.

Nu har vi precis haft gäster här, våra grannar Erica, Victor och Håkan. Blev fika och mys. Har typ nyss packat min väska för att åka till Ljusta för pjamasparty med mina bästa UB tjejer. Det blir även övernattning där =) Så vi hörs imöra. Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0