***

Hejhopp!

Nu är jag tillbaka! 10 dagar i Spanien satt helt perfekt, men
tiden gick otroligt fort. Jag hade det helt underbart, ni förstår inte. Dock var jag sjuk hela resan, men det hindrade inte mig från att njuta och ha roligt fullt ut.

Jag orkar inte berätta hela resan in i minsta detalj så jag tar det lite fort sådär.
Alla dagar var det närmare 40 grader varmt ute och stekande sol, nån gång då och då kunde det komma en vindpust som var ganska fjuttig men gud så skönt det var. När det blev för varmt, vilket var var 10onde minut, så kastade sig alla ner i poolen och svalkade sig. Runt 5 tiden varje dag gick vi in och gjorde oss klar, man fick börja i tid att duscha eftersom vi var 8 pers på 1 dusch och 1 badkar. Men det gick jättebra faktiskt. Sen blev det ut och äta middag, Don Federico blev favoritstället även denna gång!

Vi lärde känna många nya människor där. Vi träffade en familj från Göteborg med 3 barn. Johannes 17 år, Erik 14 år och Hanna 12 år. Riktigt roliga typer =D Sen hade vi ju familjerna från sist vi var där som vi umgicks med. Sen en jättekonstig kille från Bräcke och 2 äckliga typer från Fucking Åmål. Haha.

På midsommarafton drog allihopa som bodde i vårat område ihop alla bord och stolar som fanns och ställde det vid poolen och så åt vi middag tillsammans! Senare på kvällen drog alla barnen en bit ifrån de vuxna som drack, sjöng och spelade gitarr och munspel. Vi satte oss vid ett bord och lyssnade på musik, pratade, skrattade och kollade på Lars när han gav Johannes en lapdance =D Haha.

Sen var vi också och shoppade 3 eftermiddagar. Vi drog till Habaneras och shoppade loss! Hittade rätt så mycket faktiskt men hann inte köpa allt jag ville =/ Sen var vi på Tivolimarknad inne i stan. Där knäppte två äckel-spanjorer kort på mig och Jenny, helt seriöst var jag på väg fram och ta kameran och slänga den i backen men Jenny stoppade mig. Fyfan! På vägen hem därifrån stannade vi på den enorma glassbaren och köpte stora glassar. Och jag måste säga det, Red Bull glass är gudomligt gott!!!! =D Fy tusan, har nog aldrig ätit så god glass förut;p

På tisdag morron packade vi klart det sista, åt brunch och packade in i bilen. Sen blev det fullt hus hemma hos oss. Alla i området kom för att säga hejdå och vinka av oss! Närmare 30 pers alltså =) Det var trevligt! 10.20 åkte vi till flygplatsen och checkade sedan in. Direkt till Tax-Free;n och shoppade lite godis och sånt där sen blev det Burger King. Vårat plan skulle egentligen lyfta 13.10 men inte då. Halv 2 fick vi kliva på planet och 14:00 lyfte vi. Resan gick riktigt fort och halv 6 hade vi landat. Fick vänta väldigt länge på våra väskor och sen hämtade vi bilen och sen raka vägen hem! Stannade i Gävle och åt en korv sen for vi hem till Anki och Bosse och hämtade hundarna. Och fy tusan, ni skulle sett jyckarna! Helt galna var de =D Aldrig sett de så glada. Stella var superglad en halvtimme och hälsade på oss hela tiden, pussade på oss. Sen åkte vi hem och datanörd som jag är så satte jag mig nästan direkt vid datorn. Haha!

Idag vaknade jag runt 11 och fikade. Sen har jag bara packat upp och kastat kläder i tvätt. Det hade ju läckt in nåt blött i min väska på flygplanet för min väska hade öppnats! Daaaamn säger jag bara. En tröja är helt förstörd, en av mina favorit tröjor. Den rosa och vita från Monki. Jävla skit! Jaja, jag har shoppat nytt i Spanien nu så jag får väl vara glad ändå =) Steff var förbi en sväng förut också. Lämnade pengar och kikade på bilder och mina kläder jag köpt=) Idag/ikväll har jag ingen aning om vad som händer, fårse helt enkelt. Ska höra med Steven om hon vill hitta på nåt när hon städat klart i huset =D Haha

/Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0