Lagfest

Igår hade vi som sagt lagfest! Det hela började inte så bra med att Erika hade tappat bort bilnyckeln så vi for runt i hela huset och letade. Ingen vinst. Så 5 i 5 ringde jag farfar så fick han skjutsa dit mig. Väl på kullen delades vi in i 4 lag där vi skulle komma på ett lagnamn och lagsång. Vårat lag floppade dock på lagsången, haha. Mitt lag bestod iaf av mig, Anki, Tiderman och Anna. Efter det grillade vi och åt sen vare dags för lekar. Först ut var Juckarleken. Man hade en flaska i ett snöre fastspänt i ett skärp runt midjan så skulle man "jucka" så att flaskan gungade fram och tillbaka sen skulle man slå flaskan mot en kartong över till andra sidan till lagkamraten osv. Sen skulle vi kasta okokta ägg till varann och backa 2 steg allt eftersom. När ägget kläcktes så var man ute. Jag och Anki åkte ut först, haha! När hon kastade till mig så var det lite för högt för mig så jag tog emot det ovanför huvudet och där kläcktes det! Jättekul tyckte alla andra, inte jag. Haha så det rann äggula på mina luva och rumpa och lite i håret, blää. Men vi vann tävlingen ändå tack vare Anna och Sandra=D Sen skulle vi hoppa säck, kasta stövel och sist men inte minst springa och snurra runt en pinne. Vårat lag, Gumsekullen Kickers, kom 2a allt som allt. Som pris fick vi godis =D Sen blev det brännboll som inte gick allt för bra för mitt lag ;D haha. Men efter det så var det inte så mycket mer. Jag, Tres, Anki, Sandra S och Emma åkte hem till Emma i forsa och såg på film och babblade. Runt 2 nångång åkte jag och Tres hem och en timme senare slocknade jag i sängen uppskrämd av spökhistorierna vi berättat hos Emma. Fyyy vad jag hatar spöken

Idag ska jag nog mest bara ta det lugnt, städa och tvätta här hemma. Sen ikväll kommer mamma och pappa hem. Bajs!
Ååh gud, jag är riktigt trött! Skulle kunna somna right here, right now. Jaja ha en bra dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0