***

Hallååå

Gatufesten 08 är sluuuut.
Den har faktiskt varit helt okej.

Torsdagen var ett misstag rent ut sagt. Kom in till stan och vände, skitkul.

Fredag - tog det lugnt över dan, spelade spel med mamma i solen =D Åkte in till stan med Mia till 8, kikade på lite artister och gick runt. Sen började det regna så jag och Mia tog skydd under en markis och en stund senare var det fullpackat där under med de flesta kompisarna! När det slutat regna gick vi med Ewe och Emma och strosade runt. Sen gick jag och Emma ner på Mange Schmidt och där var det packat med folk. Träffade Anki Sandra och Carl där i massan också. Kvällen var mycket trevlig och jag var hemma nångång vid 2 halv 3. Somnade nästan direkt.

Lördag - Städade mitt rum, duschad osv. Skulle först in till Malin i stan innan Håkan men så blev inte fallet. Jag och Steff beställde thaimat och åt uppe hos henne sen begav vi oss till bussen och träffade Tres och Emma. Väl inne i stan var vi väääldigt peppad för Håkan men vi begav oss inte till scenen förrän 10 min innan han skulle starta! Där inne i folkmassan var det riktigt hemskt! Jag som inte är så stor av mig blev nästan ihjälklämd av alla jobbiga människor, och varmt blev det! Jag såg knappt nånting och sen när Håkan kom ut blev det ännu värre. Dock var jag som alla andra och skrek och hoppade som en jävla galning, så mycket som det gick iaf! Men efter han kört 3-4 låtar blev det för mycket för mig och jag höll på att svimma. Så några tjejer brevid mig skapade en väg framåt mot staketet så fick de kontakt med vakterna. Så lyfte en kille i publiken upp mig och fram till vakten som fick lyfta över mig. Hela jag skakade! Usssssch. Meeen, då gott folk, jag blev stolt och glad. Jag var närmast Håkan av alla där fansen där =D Haha. Men jag fick inte så kvar så jag gick åt sidan och fick vatten av sjukvårdare. Sen ringde jag Emma och mötte upp henne och Ewe. Där blev jag också kidnappat av en kille för att en annan kille ville prata med mig. Så kramade han mig och frågade hur det var (han satt i ett öltält och var rätt full skulle jag tro) sen börjar han sjunga och då vände jag på klacken och gick tillbaka. Fy.. Det hände inte så mycket under kvällen och det var mest bara hårdrock som spelades överallt så det var inte så mycket att titta på, inge folk träffade man heller. Sen hände nåt underligt. Jag stog och pratade med Ewe och Emma typ där vid Bungijumpen och så kommer det två killar runt 20 års åldern och går förbi. Så får jag ögonkontakt med ena killen (och han var snyyyyggg), så tittar jag bort och när jag vänder mig om så tittar båda killarna på mig och så stannar de och tittar en bit bort. Sen kommer den snygga killen tillbaka med oss också har han ett gosedjur i handen (en ko). Så säger han; Ehm ursäkta, det här kanske låter som en dum fråga men, skulle ni vilja hjälpa mig att stympa den här kossan? Vi ba; eehm, va? Han; Jaa, bit bort ett ben eller så på han. Vi bara skrattar och tittar på han. Tillslut så ser han ledsen ut och får acceptera att vi inte ville stympa honom och går lipandes därifrån. Hahaha hua, sjuk kille ;p Klockan 00.00 var det E-type och vi drog oss dit allihopa! Peppad till tusen och när han kör igång blev det ett jävla drag =D Riktigt kul var det och vi dansade, hoppade, sjöng och skrek! Så fick jag sitta på Emmas axlar och då såg jag jättebra! Det var verkligen stämning där och så var jag där med mina närmaste och underbaraste så det kunde inte bli bättre! Sen gick Hampus ner på knä och sjöng att han alltid skulle va vid min sida :') Gullgubben :D Haha. Pappa hämtade oss vid 2 och jag slocknade nästan direkt.

Mamma, Erika och hundarna kom in och väckte mig halv 1 imorse och jag var helt död då. Fyy va trött jag var, och det är jag nu också! Håller på att ladda ner en film som är klar om 10 minut som jag ska se tillsammans med mitt godis ;) Har inga andra planer inför ikväll! Den här veckan som kommer ska jag jobba... I Galtströms kyrka och va guide. Låter jättekul va? Det är det inte, det suger. Men det är lättförtjänta pengar satt klart jag gör de! Sen på torsdag fyller mamma år och sen på fredag åker hon och pappa till Sthlm =D Trevligt!! Hoho, men ska kika film nu

Hade bra, Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0